Návod ke hře MasterMind

Cíl hry

Cílem hry je uhodnout tajný barevný kód, který program nastaví po zahájení hry (pak už ho nemění). Složení kódu lze ovlivnit - hráč si před startem hry zvolí, z kolika barev se do kódu vybírá, kolik má políček a zda se mohou barvy v kódu opakovat. Hráč má k uhodnutí neomezený počet pokusů. Hra se zahájí kliknutím na příslušné tlačítko.

Jednotlivé pokusy se postupně ukládají do tabulky o předem stanoveném počtu řádků, jakmile se počet řádků vyčerpá, začíná se zase od prvního řádku a řádky se přepisují.

Jak sestavit pokus o uhodnutí

Hráč sestavuje pokus do řádku tabulky, který je označen znaky <=?. Nejprve klikne myší na barvu, kterou chce použít (barvy jsou nad tabulkou s pokusy), poté na šipku nad políčkem, kam chce barvu zařadit. Zvolená barva by se měla zobrazit v příslušném políčku. Dřívější volby lze přepisovat až do odeslání pokusu k vyhodnocení. Celý řádek lze také vyprázdnit, a to kliknutím na červený křížek. Má-li hráč sestaven pokus, klikne na tlačítko "Zkus to!".

Vyhodnocení pokusu

Vyhodnocení vychází z této verze pravidel. Za každé políčko tajného kódu, které obsahuje stejnou barvu, jakou má hráč na tomtéž políčku ve svém pokusu, se vedle pokusu zobrazí jedna černá značka (správná barva i umístění). Pokud hráč má tuto barvu na jiném místě, než je v tajném kódu, dostává bílou značku (správná barva, nesprávné umístění). Ideálem je dostat tolik černých značek, kolik políček má kód, pak jste u cíle.

Hráč může dostat za jedno políčko nejvýše jednu značku. Pokud je např. povoleno opakování, kód obsahuje tři modré barvy a hráč uvedl jen jednu modrou barvu, má jen jednu značku. A naopak, pokud je v kódu modrá jen jednou, ale hráč ji má třikrát, také dostává jen jednu značku. Tři značky by dostal jen tehdy, pokud by v kódu i ve hráčově pokusu bylo po třech modrých barvách.

Copyright

Tento program je freeware a kdokoliv může použít a modifikovat libovolnou část kódu nebo celek. Pokud něco změní, měl by to vyznačit, abych nebyl spojován s něčím, co jsem nevytvořil.